QisahPasalSaya

My photo
Shah Alam (n0w), Selangor, Malaysia
saya simple se"simple" soklan math 1+1. saya boleh jdi complicated se"complicated" soklan add math bila saya dengan orang yg saya sayang. Saya masih belajar dan sampai bila-bila akan jadi pelajar yg hanya menghadap buku bila "midsem" dan "final exam" dtg. Saya anak sulung merangkap seorang kakak yg akan jadi kakak yg sentiasa rasa dia bukan anak sulung. Saya suka katak dan selamanya akan minat walaupun satu dunia kata yg katak tu hodoh. Sekian.

Hati aku kau yang pegang

Bila kau yang pegang, seharusnya kau jaga bukan pijak-pijak macam sampah. Bila kau yang pegang, seharusnya kau jaga mcm jaga hati sendiri. Hati yang kau pegang itu tidak sekuat hati kamu. Kalau hati yang kamu pegang itu kuat untuk terima apa sahaja, hati itu tidak perlu siapa-siapa untuk pegang. Sekian.


Wednesday, January 2, 2013

Emergency!

whole day on call on Saturday was superb.
 Exciting...enjoy...awesome and end up with crying and crying.
huhuhu

we learn so many things.

u know how scary this things???
this is my 1st time observed this thing. we learn sumthing but i can feel the pain. oh my God....
can u imagine how my feeling?
when we observed the doctor start inserted the cvp, i still can hear patient's voice saying "Allah..Allah.."
after that...she's gone.
uwahhh...but patient condition actually very critical. she's not died due to cvp insertion. but septic shock secondary to breast cancer. 


i never do cpr before except during bms before. itupun not real patient la..
but now...i hv chance to do it in real patient.
did u ever see how struggle all the emergency team tuk save satu nyawa??
u should see. rasaterharu gila tengok kesungguhan diorang.
and me???
owez crying when i started cpr and patient not respond. 
for sure cpr penat...tapi bila ingat nyawa patient tu lg penting, continue jugak.
tapi...sangat-sangat menyedihkan bila cpr and defrib done so many times and patient cant respond..and the momment waris kena panggil and they come sambil bisik "syahadah" di telinga patient sangat-sangat mengharukan. 
and moment bila dorang sebut "ayah..bangun ayah" or "ibu...bangun ibu"...
oh my God.....
i cant stand.

p/s: will be continue...huhuhu


-zyla Jamaludin-


No comments:

Post a Comment